вторник, 19 октомври 2010 г.

Thank you!

Thank you! Благодаря!
На кой и за какво? И аз не знам. Благодарна съм, че аз съм аз, че имам прекрасното си семейство, че ми е толкова хубаво да се въртя в кухнята и да им приготвям вкусотийки. Вече всеки път, когато малкият ми Ицко види, че фурната свети, казва - "паи, тота" - това значи "пари(фурната)", и "торта". Детето е малко, но вече знае  - свикнало е да гледа майка си все край печката -научи първо думи като банички, торта, кекс, кремче, преди мечо, зайо, кола и т.н.

Та днес реших да оползотворя едни поизостанали продукти - няколко вида брашно - пшенично бяло, пълнозърнесто и ръжено, пшенични трици, разни семки, малко сметана, 1 самотна тиквичка и останало от предния киш маслено тесто в хладилника. Какво, какво да сготвя....Спрях се на крекери със семена и мини-тартички с тиквичка и сирене.
Получиха се много вкусни, освен че и полезни, а и на всичкото отгоре Ицко цяла вечер хрупа "солетки"(крекери) - е, как да не съм доволна. Никакви солети повече от магазина!!!
























Крекери със семена:

5-6 с.л зехтин
60 мл. вода
щипка сол
щипка сода(угасена с капка оцет)
3 с.л. намачкано сирене
3 с.л.пшенични трици
смес брашно като за меко тесто(бяло пшенично, пълнозърнесто и ръжено)
щипка мащерка
на върха на ножа джинджифил
щипка кимион
по малко от - ленено, тиквено и сусамово семе

Тестото се разточва, реже се на дълги пръчици, усукват се и се пекат върху хартия за печене, на 170 градуса.

























Да си призная и аз ометох солидно количество от солетките, а мъжа ми сметна по колко трябва да правя в неделя, за да стигат за цялата седмица :)))))))))


Ето и мини-тартичките :



















Тарти с тиквички и сирене
( за 6-7 броя с диаметър на формите 13 см):


За масленото тесто:
3 супени лъжици с връх масло
70мл вода
брашно за меко тесто
сол

За плънката:2 тиквички
сирене на вкус
3-4 яйца
1.к.ч. готварска сметана
сухар. галета или накиснати овесени ядки
черен пипер
копър
сол
мащерка
тиквени семки




Меси се меко тесто. Оставя се в хладилник да се стегне. Приготвят се тиквичките - на грил-тиган почти без мазнина, посоляват се - като омекнат и се свалят. Приготвя се плънката - разбиват се яйцата със подправките и сметаната, накрая се слага сиренето.Тестото се разделя на топчета според броя на формите, разстила се в намазнени форми, после се надупчва с вилица тестото, в средата се подреждат тиквичките и покрай тях се сипва плънката. Поръсва се отгоре с тиквените семки.Слагат се да се пекат на 160 градуса, до зачервяване отгоре.



Ето го и моят малчо - Ицко, поопразнил вече панерчето с крекерчета, доволен и щастлив и сякаш ми казва: Благодаря!Thank you!

2 коментара:

  1. Чудесна аранжировка и рецепта!
    Падам си по хрупкавите солени нещица, тъй че ще ги пробвам скоро :)
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  2. Така да обичам крекери, Ири! И аз правя редовно :) Твоите звучат...отмъкващо! Т.е. ако бях наоколо, седмичните ви сметки за необходимия брой щяха да се объркат тотално! Тартичките запазвам за половинката. Като типичен французин, им е фен :)
    Хубава седмица ви желая с малчо :)

    ОтговорИзтриване